به وب سایت سپهر سپید خوش آمدید
سپهر سپید ایرانیانسپهر سپید ایرانیانسپهر سپید ایرانیان
۰۲۱-۷۷۶۱۶۹۴۶
sephersepid@gmail.com
تهران خیابان انقلاب خیابان بهار جنوبی برج بهار واحد ۴۴۳

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نما

توصیه می کنیم که نسبت به مقاوم سازی نمای ساختمان در اولین فرصت اقدام کنید چرا که اگر حادثه ای رخ دهد مسئولیت رخ داده آن حادثه با مالکین ساختمان می باشد.

شرکت سپهر سپید ایرانیان ، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب یا همان راپل را بدون نیاز به داربست انجام می دهد .

شل شدن سنگ نما را می توان با پیچ رولپلاک نما در جهت محکم سازی نمای ساختمان اقدام نمود .

برای اطلاع از قیمت پیچ و رولپلاک نما با کارشناسان سپهر سپید ایرانیان در ارتباط باشید:

آدرس : خیابان انقلاب، خیابان بهار جنوبی، برج بهار، طبقه سوم تجاری، واحد 443

تلفن : 8-77616947-021

انجام دادن مقاوم سازی سنگ های نمای ساختمان در حوزه ساختمان سازی ساختمان یک امر بسیار ضروری می باشد حتی در آیین نامه ی ساختمان سازی نیز ذکر شده است .

عملیات مقاوم سازی نمای ساختمان در دو مرحله صورت می گیرد :

مرحله اول مقاوم سازی:

  • اسکوپ سنگ نما در زمان اجرا

مرحله دوم مقاوم سازی:

  • انجام پیچ رولپلاک نما

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه و قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران و کرج و شهر های مختلف کافیه که با گروه کار در ارتفاع سپهر سپید ایرانیان تماس بگیرید.

برای جلوگیری از افتادن سنگ نمای ساختمان و حوادث ناگوار جانی و مالی با ما تا انتهای این صفحه همراه باشید .

پیچ و رولپلاک سنگ چیست؟

اگر بخواهیم پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان را معنی کنیم ، باید بگوییم که به انجام عملیات محکم کردن سنگ نما به بتنی که در پشت سنگ نمای ساختمان  به وسیله ابزارهایی مانند پیچ و رولپلاک پیچ ورولپلاک نمای ساختمان گفته می شود که توسط فرد نما کار متخصص صورت می گیرد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

حتماً توجه کنید که اگر سنگ نمای ساختمان شما حتی اگر مقداری شل شده باشد احتمال سقوط آن در شرایط جوی مختلف مانند زلزله ، طوفان و حتی نشست هایی که بر اثر وزن ساختمان رخ می دهد ، وجود دارد که ممکن خطرات جبران ناپذیر جانی و مالی به جای بگذارد.

در هنگام ساخت نمای ساختمان از سنگ های مختلفی اعم از سنگ های بزرگ و کوچک به عنوان متریال  ساختمان استفاده می شود ، اکثر سنگ های بزرگ نما شامل وزن و ابعاد بزرگ تری هستند و دارای چسبنگی کمتری می باشد و در نتیجه احتمال سقوط کردن آن ها نیز بیشتر می باشد .

نکته قابل توجه در این جاست که حتماً این نوع سنگ ها را باید بعد از نصب ، نسبت به انجام پیچ و رولپلاک آن اقدام کنید و از احتمال سقوط آنها جلوگیری نمایید .

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست با طناب

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با طناب یا راپل بدون نیاز به داربست را فقط از سپهر سپید ایرانیان بخواهید !

گروه کار در ارتفاع سپهر سپید ایرانیان برای جلوگیری از شل شدن سنگ ها و جلوگیری از ریزش سنگ نما ؛ پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شما را بدون داربست به همراه راپل کاران با بالاترین کیفیت ، اصولی ترین روش و ارزان ترین قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

قابل ذکر است تمامی افراد دارای بیمه بوده که قبل از انجام عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به رویت کارفرما میرسد .

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چگونه محاسبه می گردد؟

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

برای اطلاع دقیق از :

  • قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای رومی بدون داربست
  • قیمت پیچ و رولپلاک نمای سنگ تراورتن با راپل
  • قیمت پیچ کردن سنگ نمای سمیرم یا چینی با طناب
  • قیمت پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت بدون نیاز به داربست
  • قیمت پیچ و رولپلاک نمای سرامیکی
  • قیمت دانه ای پیچ و رولپلاک سنگ نما

حتما با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید ، کارشناسان ما برای بازدید ساختمان شما حضور پیدا کنند تا قیمت نهایی تعیین گردد.

نکات بسیار مهم قبل از انجام پیچ و رولپلاک نما

قبل از انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود بهتر است درباره جنس سنگ نمای ساختمان خود اطلاعاتی داشته باشید .

به صورت کلی در ساخت نمای ساختمان های سنگی از 4 نوع سنگ استفاده می گردد:

  • سنگ تراورتن (بیشتر استفاده را در نماها دارد)

سنگ تراورتن برای انجام دادن پیچ و رولپلاک نما کاملاً مناسب می باشد.

  • سنگ گرانیت (بیشتر درگذشته استفاده می شد)

سنگ گرانیت نیز از جمله از سنگ های مقاوم محسوب می گردد و انجام پیچ و رولپلاک نما در آن ها هیچ مانعی ندارد.

  • سنگ مرمر (در بیشتر ساختمان ها با عمر بالا 15 سال استفاده می شود)

سنگ مرمر در انجام پیچ و رولپلاک نما در این مدل از سنگ باید توجه شود چرا که سنگ مرمر در درجه های خوب و بد وجود دارد و رگه های آهکی درون آن ها زیاد می باشد ، اگر سنگ نمای مرمر از جنس خوبی برخوردار نباشد واکنش خوبی نخواهد داشت باید کار با دقت بیشتر صورت گیرد.

  • سنگ سرامیک (اصلاً متریال مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان نمی باشد ، بیشتر در پاسیوها و نما های پشت ساختمان استفاده می شود)

در سنگ سرامیک نیز انجام پیچ و رولپلاک مانعی دارد اما روش اجام کار در این نوع سنگ نسبت به دیگر سنگ ها متفاوت می باشد.

چه کسی باید هزینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را پرداخت کند؟

ریزش نمای ساختمان

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستند که نیاز به عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و یا نصب سنگ های ریزش کرده ساختمان خود را دارید باید بدانید که هزینه پیچ کردن نما به صورت مشا حساب می شود یعنی کل پول تمام شده تقسم بر تعداد کل واحد های مجود در داخل ساختمان می گردد و هر کدام از افراد مالک باید مبلغ کل را به صورت مساوی پرداخت نمایند حتی اگر هر واحد متراژ کمتری داشته باشد یا حتی بگوید واحد پشت ساختمان می باشد باید هزینه را به صورت کامل تقسیم شده و برابر با بقیه پرداخت نماید.

همچنین در شرایطی که بر اثر حادثه ای ریزش سنگ اتفاق بافتند در این صورت باید مبلغ خسارت وارد شده را کل ساکنین پرداخت نمایند .

مسئولیت خسارت ریزش سنگ نما به عهده چه کسی است؟ 

اگر بر اثر ریزش سنگ نمای ساختمان ، هر گونه خسارتی به عابرین ، ساکنین و یا حتی اموال مردم وارد شود ؛ به مدت زمان 10 تا 15 سال بر عهده سازنده می باشد. 

در بیشتر موارد دیده شده به دلیل در دسترس نبود سازنده ساختمان و یا حتی وجود مشکلات قراردادی ما بین کارفرما و سازنده ساختمان سبب نیم کاره ماندن ساختمان و از این قبیل مشکلات می شود به همین منظور سپهر سپید ایرانیان به شما توصیه می کند که برای جلوگیری از صدمات ناشی از خسارات جانی و مالی از انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود غافل نشوید چرا که هزینه انجام پیچ کردن نما به یک درصد آن هم نمی رسد.

اگر دسترسی به سازنده ندارید چه کاری باید انجام بدهید؟

ساکنین ساختمان می توانند با جمع آوری هزینه اقدام به انجام پیچ و رولپلاک نما نمایند و با آن فاکتوری که شرکت سپهر سپید ایرانیان به شما می دهد می توانید تمامی هزینه های پیچ و رولپلاکی که برای سنگ نمای ساختمان خود انجام داده اید از سازنده در خواست کنید.

نکته قابل توجه در این بخش ، از طریق راه های قانونی و دعوای حقوقی به صورت کامل حق خریداران محفوظ می باشد و شماه هیچ گونه نگرانی بابت هزینه هایی که برای محکم سازی نمای خودانجام داده اید نباشید.

با انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چند سال خیالمان از ریزش سنگ نمای ساختمان راحت است؟

اگر سنگ نمای ساختمان شما از مقاومت کافی برخوردار نباشد همانند یک عجل معلق می باشد که هر لحظه ممکن است هر نوع خسارت جانی و مالی در پی داشته باشد ، اگر قصد انجام پیچ ورولپلاک نمای ساختمان خود را دارید حتماً این کار را توسط یک شرکت معتبر انجام دهید چرا که تا همیشه خیالتان از استحام سنگ نمای ساختمان خود راحت می کنید .

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با انجام پیچ و رولپلاک نما آیا دیگر مشکل ریزش سنگ نما بر طرف میگردد ؟

یا حتی تا چند سال آینده سنگ نمای ساختمان دیگر ریزش نمی کند؟

با توجه به مطلبی که در مورد پرداخت خسارات ناشی از ریزش سنگ نمای ساختمان در بخش بالا گفتیم این مسئله یک معظل برای مالکان ساختمان شده است .

یکی از راه کارهای مهم این است که شرکت های پیچ و رولپلاک نمای سنگی ، تضمین برای انجام کار با بالاترین کیفیت را به شما بدهند.

شرکت سپهر سپید ایرانیان پیچ کردن نمای ساختمان شما را با تضمین 10 ساله و با بالاترین کیفیت و بصرفه ترین هزینه اجام می دهد.

آیا برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان داربست بهتر است یا راپل(طناب) کدام؟

برای پاسخ به این سوال ما رای اکثریت مردم را که گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که بیشتر مردم برای انجام تمامی خدمات کار در ارتفاع ، راپل کاران را انتخاب می کنند .

دلیل اصلی که بیشتر افراد راپل کاران را انتخاب می کنند سرعت بالای انجام کار به علاوه قیمت مناسب تمام شده پروژه می باشد.

جلوی ضرر هر وقت بگیری منفعته !!

اگر شما قبل از ریزش سنگ نمای ساختمان و شل شدن سنگ نما پیشگیری نمایید، هیچ گاه مجبوت به پرداخت خسارات ناشی از افتادن سنگ نمای ساختمان ؛ که خطرات جانی و مالی می باشد نمی شوید.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با طناب یا راپل در سریع ترین زمان

نکته قابل توجه این است که اگر شما برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب و بدون داربست سریع اقدام نکنید ، اگر سنگی شل شود و ریزش کند سنگ های مجاور آن هم در خطر ریزش قرار می گیرند .

گروه راپل کاران کار در ارتفاع سپهر سپید ایرانیان با کم ترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به محکم سازی سنگ نمای ساختمان شما اقدام می کنند.

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان

با افزایش روز افزون جمعیت کشور، نیاز به ساخت ساختمان های بلند در شهرها بیشتر احساس می شود. اکثر این ساختمان هایی که ساخته می شوند از متریال های مصرفی گوناگونی مانند سنگ نمای ساختمان ساخته می شوند.

با گذشت زمان این سنگ نماهای به کار رفته شل می شوند و ممکن است سنگ نماها سقوط کنن و اکثراً به همراه خود خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری دارند.

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان

اگر بخواهیم دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان را بگوییم باید به تمامی شرایط جوی اشاره کنم از جمله عوامل تاثیر گذار : برف ، باران ، سرما و زلزله از مواردی هستند که در افتادن سنگ نمای ساختمان بی تاثیر نیست بیشترین فصل ریزش سنگ نمای ساختمان زمستان می باشد .

علت ریزش سنگ نمای ساختمان

ریزش سنگ نمای ساختمان به عوامل مختلف و گوناگونی بستگی دارد، برخی از این موارد زیر می باشد:

علت ریزش سنگ نمای ساختمان
  • نفوذ رطوبت

از عمده ترین دلایل ریزش نمای ساختمان می توان به نفوذ رطوبت از میان درزهای سنگ نمای ساختمان اشاره نمود.

سنگ هایی که در نمای ساختمان استفاده می شود در مقابل رطوبت و نم ،مقاومت های لازم را نشان می دهند اما با گذشت زمان سرد شدن و گرم شدن هوا در قسمت پشت سنگ نماها ، انبساط و انقباض صورت می گیرد و با توجه به این اتفاق ملاتی که در پشت سنگ نما استفاده شده از آن جدا شده و سنگ نما شروع به ریزش می کند.

نفوذ رطوبت
  • نشست زمین

یکی دیگر از مجموعه دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان میتوان به نشست زمین اشاره نمود.

دلیل اصلی رخ دادن نشست زمین کاهش سطح آب های زیر زمینی و کم آبی می باشد.

حال این اتفاق نشست زمین بیشتر در کلان شهرها قابل مشاهده می باشد و با رخ دادن آن کششی به دیواره ها و ستون های ساختمان وارد می شود.

در زمان نشست زمین ستون های ساختمان که از جنس فولاد می باشند وظیفه تحمل این تنش وارد شده را دارد اما سنگ نمای ساختمان که از جنس فولات ساخته نشده است ، پس این کشش وارد شده به نمای ساختمان سبب شل شدن ملات پشت سنگ نمای ساختمان می گردد و به مرور زمان احتمان سقوط سنگ نمای ساختمان را افزایش می دهد.

نشست زمین
  • وزش باد و طوفان

پس از پیش آمدن عواملی که سبب شل شدن ملات سنگ نمای ساختمان می شوند با گذشت زمان و تغییر شرایط جوی با رخ دادن باد و طوفان ، ملاتی که پشت سنگ نمای ساختمان شل شده اند تحریک پذیرند و با این اتفاق احتمال ریزش آن ها افزایش پیدا می کند .

وزش باد و طوفان
  • قرار گرفتن سنگ در مجاورت خیابان

یکی دیگر از دلیل اصلی ریزش سنگ نمای ساختمان می توان به قرار گیری ساختمان در مجاورت خیابان اشاره کرد ،چرا که با گذشت زمان و عبور مرور وسایل نقلیه از خیابان سبب لرزش زمین گردد و این لرزش باعث می شوند به سنگ نمای ساختمان نوساناتی وارد کند و ملاتی که در پشت سنگ نمای ساختمان قرار دارد شل شود و پس از مدتی سنگ نما دچار ریزش می شود.

قرار گرفتن سنگ در مجاورت خیابان
  • عدم اجرای بند کشی

از دیگر عوامل ریزش سنگ نمای ساختمان عدم انجام بند کشی برای نمای ساختمان می باشد چرا که در زمان ساخت ساختمان ، مجری اجرای پروژه برای این که کار را زود تر تحویل بدهد از انجام بند کشی نمای ساختمان خودداری می کند به همین دلیل سبب ریزش سنگ نما به مرور زمان می گردد.

انجام بند کشی برای نمای ساختمان سبب می گردد نیروی وزن سنگ نما تقسیم شود و از احتمال ریزش آن جلوگیری شود.

عدم اجرای بند کشی
  • عدم نظارت مناسب
عدم نظارت مناسب

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که در نمای ساختمان خود از نمای سنگی استفاده نموده اید حتما با این مشکل که ممکن است پس از چند سال بخش هایی از سنگ ها از جای خود درآمده و یا اینکه سنگ های نمای شما به صورت کامل خارج شده و سقوط نموده اند، مواجه شده اید. برای جلوگیری از این مشکل راه های بسیاری را می توان پیشنهاد داد اما بهترین آنها را می توان به نوعی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی در نظر گرفت. زیرا در صورتی که هر نوع محکم سازی به غیر از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد همچنان امکان سقوط و یا خروج سنگ نما از جایگاه خود را داشته و نمی توان مطمئن بود که نما به صورت کامل نگهداری شده است.

برای آنکه نمای ساختمان را پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی نمایند ابتدا باید با استفاده از داربست ( نماکاران مبتدی) و یا با استفاده از طناب ( افراد حرفه ای و مجهز) از بالای ساختمان اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان کنند. شرکت کار در ارتفاع یکی از متخصصین در این زمینه است که با استفاده از طناب به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می پردازد. این کار با استفاده از دریل های مخصوص و پیچ های چند سانتی متری انجام می شود و در نهایت پس از محکم کاری سوراخ های ایجاد شده با استفاده از بتونه ی همرنگ سنگ ساختمان شما پوشانده می شوند تا نمودی از دید سایر افراد نداشته باشد.

بهترین روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان این است که نما را هر 50 سانت به 50 سانت با استفاده از یک پیچ 6 الی 7 سانتی محکم نمود در این صورت می توان انتظار داشت که هر سنگ با دو پیچ در ابتدا و انتها به خوبی به بدنه ی اصلی ساختمان چسبیده و دیگر خطری نخواهد داشت.

به این نکته باید توجه داشته باشید که در سنگ هایی که جنس آنها آهکی و یا گرانیتی می باشد نحوه پیچ و رولپلاک کردن مقداری متفاوت خواهد بود در کار این تفاوت مهارت شخص نصب کننده پیچ و رولپلاک نیز در نتیجه نهایی به دست آمده تاثیر گذار خواهد بود.

در صورتی که ساختمان شما از نوع آپارتمان های مرتفع می باشد که افراد زیادی در آن زندگی می کنند حتما باید به بحش امنیت نمای آن توجه ویژه ای نمایید به همین دلیل است که پیچ و رولپلاک نما در ساختمان های مرتفع و پر جمعیت  دارای اهمیت بیشتری خواهد بود زیرا در صورتی که نما به خوبی بر جای خود محکم نشده باشد می تواند به مرور زمان از جای خود خارج شده و سقوط نماید و در این صورت است که احتمال بروز بحران زیاد خواهد بود. همچنین سنگ نما بر اثر بروز زلزله نیز می تواند از جای خود خارج نموده و تلفات و خسارات وارده را افزایش دهد همین دلایل کافی است تا شما به اهمیت بیشتر پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی پی ببرید.

در صورتی که مایل به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگی خود هستید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره های لازمه نسبت به سفارش ارائه خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود اقدام نمایید.

aدلایل ریزش سنگ ساختمان

حتی قدمت زیاد نمای ساختمان ، رانش زمین و نشست ساختمان و زلزله از جمله مواردی هست که سبب ریزش سنگ نمای ساختمان می شوند و باید با پبچ و رولپلاک نمای ساختمان جلوگیری شود.

بعد از سال ها که که از ساخت ساختمان می گذرد سیمان نمای ساختمان به دلیل سرما و گرما هوا به مرور زمان از سنگ جدا می شود و سبب ریزش سنگ نما می گردد .

بیشتر کارشناسان ساختمان سازی می دانند که بعد از اتمام سنگ کاری نمای ساختمان، باید نمای ساختمان پیچ و رولپلاک شود تا از بروز حوادث های ناشی از افتادن سنگ نمای ساختمان جلوگیری نماییم.

در برخی مواقع نمای ساختمان شما پس از مدتی استقامت اولیه خود را از دست داده و ممکن است ظرف مدت کمی یک یا تعدادی از سنگ هایی که در نمای ساختمان شما به کار برده شده اند از جای خود خارج شده و سقوط نمایند و حوادثی بعضا جبران ناپذیر را ایجاد نمایند.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان یک کار بسیار تخصصی و حساس می باشد و این کار از عهده هر کسی بر نخواهد آمد به همین منظور به جهت آنکه با شرایط افرادی که می توانند پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شما را بر عهده بگیرند آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما در سپهر سپید همراه باشید.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یکی از کار هایی است که می بایست با استفاده از طناب و به صورت کار در ارتفاع صورت گیرد و همین شرایط کار در ارتفاع می باشد که این کار را حساس تر از گذشته کرده است زیرا فرد باید به حد کافی آموزش دیده باشد تا بتواند با شرایط معلق در هوا اقدام به پیچ رولپلاک نمای ساختمان شما نماید. افرادی که برای این کار در نظر گرفته می شوند همگی آموزش دیده و دارای مدرک معتبر خواهند بود.

در صورتی که مایلید می توانید پیچ رولپلاک نمای ساختمان خود را به تیم سپهر سپید بسپارید. این تیم با دارا بودن افرادی آموزش دیده می تواند در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن نمای ساختمان شما را پیچ و رولپلاک نمایند و به شما این آسودگی خاطر را دهند که نمای شما به خوبی در جای خود مقاوم سازی شده است.

برای آنکه پس از مدتی از نماکاری ساختمان خود با مشکل خارج شدن و یا حتی سقوط  یک یا تعدادی از سنگ های به کار برده شده در نمارو به رو نشوید می بایست همزمان با نماکاری و یا مدتی پس از آن اقدام به پیچ رولپلاک نمای ساختمان خود نمایید تا خیالتان از هر بابت راحت شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یکی از کار هایی است که موجب حفظ یکپارچگی و زیبایی ظاهری ساختمان شما می شود و از ریزش سنگ نمای شما به خوبی جلوگیری می کند. از عواملی که ممکن است مدتی بعد از نما کاری موجب لغزش و یا ریزش سنگ نمای به کار برده شده در نمای ساختمان شما خواهد شد اسکوپ نشدن سنگ در جای خود می باشد. عمل اسکوپ کردن سنگ در جای خود باید به وسیله ی سنگ کار ساختمان شما انجام شود و طریقه این کار به این صورت است که سنگ کار شیار هایی در پشت سنگ ایجاد می نماید و سپس سیمی گالوانیزه از آن ها عبور می دهد و در نهایت این شیار ها باعث استحکام و مقاومت بیشتر سنگ بر روی نمای ساختمان می شود .

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

آیا تمامی سنگ ها قابل پیچ و رولپلاک شدن هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، چرا که اگر سنگ نمای ساختمان قدیمی باشد نمی توان آن را پیچ و رولپلاک نمود به این دلیل که با گذشت زمان سنگ نما نازک می شود و نمی توان آن ها را سوراخ نمود .

البته قابل ذکر است نوعی دیگری از نما های ساختمان به نام رومی وجود دارند که با طرح روم باستان ساخته شده اند که در این مدل نما ها سنگ نمای ساختمان به صورت قابهای کوچک و بزرک به یک دیگر چسبیده اند.

نکته قابل توجه در این قسمت این است که اگر سنگ نما از 10 سانتی متر کوچک تر باشند خورد می شوند به علاوه اگر بالای 10 سانتی متر هم باشند پیچ و رولپلاک کردن آن ها سخت می باشند اگر چه اگر کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود را به یک شرکت معتبر بسپارید میداند با چه طرفندی کار پیچ کردن سنگ نما را انجام بدهند.

نوعی دیگر از سنگ نما وجود دارد که اصلاً قابل پیچ و رولپلاک کردن آن وجود ندارد نام آن سنگ انتیک می باشد.

تعداد استاندارد پیچ و رولپلاک روی سنگ نما

اگر بخواهیم تعداد پیچ و رولپلاکی که به صورت استاندارند بر روی سنگ نما قرار می گیرد را شرح بدهیم باید بگوییم که بر اساس جنس سنگ نما و اندازه آن تعیین می گردد.

برخی از افراد بر این باور هستند که هر چه بر روی سنگ نما تعداد پیچ و رولپلاک بیشتر باشد سنگ نمای ساختمانشان محکم تر می یا این که هر چه اندازه پیچ دراز تر باشد استقامت سنگ نما بیشتر می شود ؛ اما این باور کاملاً اشتباه است باید بگوییم که برای این که از استحکام سنگ نمای خود مطمئن شوید ، برای پیچ و رولپلاک نمود سنگ نمای ساختمان هر پینجاه سانتی متر تعداد پیچ استاندارد قرار می گیرد و اگر تعداد بیچ های بر روی سنگ نما بیش از تعداد استاندارد باشد سنگ نمای سشما دچار ترک خوردگی می شود و به مرور زمان سنگ نما ریزش می کند .

تعداد استاندارد روی سنگ نما

دوغاب نامناسب از دیگر عواملی است که ممکن است باعث سقوط سنگ نمای شما در آینده شود. دوغاب ساخته شده باید به اندازه کافی دارای آب، سنگ دانه و سیمان باشد تا بتواند به خوبی سنگ را بر روی نما نگه دارد.

علاوه بر دوغاب مناسب، دوغاب ریزی مناسب نیز از عواملی است که باعث تثبیت جایگاه سنگ بر روی نما خواهد شد در صورتی که دوغاب ساخته شده به صورت یکنواخت ریخته نشود نیز می تواند باعث نا همگنی در پشت سنگ می شود و این کار می تواند باعث جدا شدن سنگ از نما شود. فرد نماکار نیز در این مسئله دقیق است و باید با انتخاب فردی حرفه ای در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از ایجاد چنین مشکلاتی خودداری نمود.

 بخش آخری که در این قسمت دارای اهمیت است جنس سنگ می باشد که میتوان با انتخاب بهترین نوع سنگ ریکس کمتری در این زمینه انجام دهید، بهترین نوع سنگی که می توانید از آن برای این کار استفاده نمایید بی شک تراورتن است این سنگ باداشتن خلل و فرج های مناسبی که در پشت سنگ ایجاد شده است چسبندگی مناسبی را بین سنگ و دوغاب ایجاد می نماید. گاهی برخی مالکین ساختمان به اشتباه و با باور این که استفاده از سنگ گرانیت می تواند زیبایی بیشتری به نمای ساختمان آنها ببخشد اقدام به خرید این نوع سنگ برای نمای ساختمان خود می کنند که این کار اصلا توصیه نمی شود زیرا این سنگ جز سنگهایی است که در پشت آن فضای خلل و فرج داری برای افزایش چسبندگی سنگ وجود ندارد.

در صورتی که مایل باشید تا کار ساختمان شما به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نرسد باید نکاتی که در بالا گفته شد را به خوبی رعایت نمایید. در ادامه تعدادی از اشتباهات رایج که سبب کاهش میزان استقامت نما می شود و شما را مجاب به استفاده از خدمات پیچ رولپلاک نمای ساختمان میکند را خواهیم گفت پس تا انتها با سپهر سپید همراه باشید.

برای آنکه نمای مقاوم تری داشته باشید بهتر است از ماسه شسته شده استفاده نمایید و همواره به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تکه آجر و نخاله و … برای پر کردن فضای پشت سنگ مقاومت نما را و در کل مقاومت ساختمان را کاهش خواهد داد.

ممکن است برخی کارگران و یا بنا ها از سایر دوغاب ها برای پرکردن فضای پشت سنگ استفاده کنند که شما باید مراقب باشید که فقط و فقط دوغاب سیمان مورد استفاده قرار گیرد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

سنگ کاری در هوای سرد احتمال اینکه شما در آینده به پیچ رولپلاک نمای ساختمان نیازمند شوید را افزایش می دهد زیرا در فصل سرما انقباض و انبساط در سنگ رخ میدهد و ممکن است به خوبی بر روی دوغاب قرار نگیرد.

ممکن است برخی افراد برای آنکه دوغاب زود تر از موعد خشک شود از سیمان خشک بر روی آن استفاده نمایند که شما به عنوان مالک ساختمان و یک فرد مطلع باید جلوی این کار را بگیرید تا احتمال اینکه در آینده به پیچ رولپلاک و نمای ساختمان نیازمند شوید کمتر شود.

در ادامه به سوالاتی که ممکن است برای شما در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان پیش آید پاسخ خواهیم داد تا شما در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید و بتوانید با دانش بالایی نسبت به انتخاب تیمی که کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شما را انجام می دهند، بپردازید.

برای آنکه بتوانید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان حرفه ای را تجربه نمایید بهتر است به چندین نکته دقت نمایید. در زیر به نکاتی از این قبیل اشاره خواهیم نمود که شما می توانید با کمک آنها بهترین پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را تجربه نمایید.

در صورتی که شما برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان از تیمی حرفه ای کمک گرفته باشید این تیم می تواند با استفاده از تعداد سنگ، نوع سنگ و ابعاد آن میزان پیچ، محدوده زمانی و هزینه ای که انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای شما خواهد داشت را را به شما توضیح دهند و شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که تیم حرفه ای در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ارائه میدهد تصمیم گیری نمایید. استفاده از تعداد پیچ مناسب در ماندگاری نمای شما سهم بسزایی خواهد داشت.

تیم های حرفه ای همواره از پیچ گالوانیزه 6 سانتی متری به همراه بتونه همرنگ با سنگ استفاده میکنند که هم کیفیت کار را بالا تر می برد و هم اینکه ردی از پیچ رولپلاک نمای ساختمان باقی نمی گزارد. افراد حرفه ای که برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان آموزش دیده اند می دانند که در صورتی که قسمتی از سنگ دارای ترک یا رگه بود باید پیچ مورد نظر را در بخش دیگری از سنگ به کار ببرند به نوعی که ترک سنگ نیز تحت فشار پیچ قرار گرفته و مقداری بسته شود. پیچ رولپلاک نمای ساختمان یک کار فنی و تخصصی می باشد هرگز نباید برای آنکه کار به سرعت تمام شود بر سرعت پیچ گذاری نما افزود زیرا این کار موجب کاهش میزان دقت و احتمال آسیب به نما را افزایش می دهد.

رایج است که در طول نما به میزان هر 50 سانتی متر یک پیچ قرار می دهند و این کار در ارتفاع سنگ نیز با توجه به میزان ارتفاع هر سنگ انجام می شود. در صورتی که یک یا چند عدد از سنگ نماهای ساختمان شما فرو ریخته است به است ابتدا با استفاده از چسب مخصوص سنگ های مشابه سنگ نما را جایگزین سنگ های از دست رفته نموده و سپس برای اطمینان بیشتر با استفاده از چیپ های 8 سانتی متری اقدام به مقاوم سازی آنها نمود.

انتخاب دریل با قدرت مناسب و همچنین مته های مناسب از دیگر بخش هایی است که در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان باید به آن دقت نمود. هر پیچی که در سنگ فرو رود حفره ای در سنگ ایجاد می کند که همین حفره می تواند راهی برای نفوذ آب باشد به همین دلیل افراد و تیم های حرفه ای پس از انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اقدام به پوشاندن سر حفره ی ایجاد شده با بتونه همرنگ سنگ نمای شما می نمایند تا هم نمای ساختمان شما زیبا تر دیده شود و هم اینکه امکان نفوذ آب به پشت سنگ از بین برود.

در صورتی که برای انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از افراد تازه کار استفاده نمایید با مشکلاتی رو به رو خواهید بود نمونه این مشکلات را میتوان به عدم توانایی این افراد در کار در ارتفاع دانست همچنین این افراد به دلیل عدم آموزش کافی نمی توانند با استفاده از طناب پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شما را انجام دهند و به شما پیشنهاد می کنند تا با اجاره ی روزانه ی داربست فضای کاری را برای آنها ایجاد نمایید این در حالی است که استفاده از داربست علاوه بر ایجاد هزینه ی اضافی برای شما محدودیت هایی را نیز به همراه خواهد آورد.

 از اینگونه محدودیت ها می توان به محدودیت استفاده از داربست در ارتفاع های زیاد نام برد همچنین استفاده از داربست عبور و مرور اطراف ساختمان شما را مختل می نماید. افراد و تیم های حرفه ای بدون نیاز به داربست می توانند با استفاده از طناب نسبت به انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شما اقدام نمایند این کار هم سرعت انجام کار شما را افزایش می دهد و هم هزینه ی نهایی کار را کاهش خواهد داد.

استفاده از طناب در پیچ رولپلاک نمای ساختمان این امکان را به فرد پیچ رولپلاک کار می دهد که به بخش هایی از نمای ساختمان شما که به راحتی دسترسی به آنها امکان پذیر نیست دسترسی داشته باشد و بر روی سنگ های آن ناحیه نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان از آن جهت دارای اهمیت می شود که ممکن است با ریزش یک سنگ از نمای ساختمان شما سایر سنگ های اطراف سنگ سقوط کرده نیز به دلیل مناسب نبودن زیرساخت های آن ها سقوط نمایند. به همین جهت در صورت ملاحظه اولین سنگ سقوط کرده بهتر است با شرکت کار در ارتفاع سپهر سپید تماس گرفته تا تیمی خبره در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای شما فرستاده شود و پس از مهار سنگ هایی که دچار لق شدگی شده اند نسبت به علت یابی و رفع آن و سپس پیچ رولپلاک نمای ساختمان شما اقدامات لازمه را انجام دهند.

در خبرنامه سایت ما عضو شوید

برای دریافت آخرین اخبار ، به روزرسانی ها ، تبلیغات و پیشنهادات ویژه ای که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود ثبت نام کنید.
نه ممنون
چت آنلاین
تماس با ما